Firman ALLAH SWT

Sabda Rasulullah SAW

Kalam Tinta Dari Ku

Friday, January 16, 2009

Muqaddimah Coretan Ku

Salam

Atas permintaan pelajar-pelajar dibawah seliaan ku, ingin ku coret perjalanan hidup ku sebagai pengajaran buat teman-teman. Jadikanlah peri laku buruk yang aku lakukan dalam musafir ini sebagai sempadan untuk kalian hindarkan. Ambillah iktibar teladan dari amal kebajikan yang terlaksana oleh ku atas kehendak ALLAH SWT sebagai ikutan, semoga kita mampu bersama-sama menyuburkan bumi ALLAH ini dengan amalan syariat yang berpanjangan sehingga kita terpanggil untuk kembali ke pangkuan ALLAH Rabbul Jalil.

NAMUN ....

Sesungguhnya, insan yang sepatutnya dicontohi dan diteladi bukanlah diri ku. Tetapi sebaliknya adalah Saiyidina Muhammad Bin Abdullah Bin Abdul Mutalib Rasulullah SAW.

Andainya ada amal kebajikan yang terhasil dari coretan tinta ku ini, hendaknya dengan izin ALLAH SWT, ingin ku sampaikan pahala amal jariahnya kepada Almarhum ayahanda tercinta Haji Ali Bin Haji Ehsan serta bonda tercinta Hajjah Latifah Haji Abdul Wahab, serta Almarhum datuk ku Haji Ehsan Haji Harun (Embah Kassan) dan seluruh umat Islam. Tak lupa juga kepada guru-guru ku serta susur galur keluarganya, Sheikh Muhammad Hafiz As Suhaimi, Sheikh Muhammad Taha As Suhaimi, Sheikh Muhammad Khairullah As Suhaimi, Sheikh Muhammad Fadlullah As Suhaimi. Sheikh Abdul Rahim As Syaibani dan Siyidi Sheikh Muhammad Bin Abdullah As Suhaimi.

No comments:

Post a Comment